Temadag Och Melodifestival

Idag så har vi haft temadag på Torsdag.
Temadagen handlade om att respektera homosexuella och bisexuella.
Vi fick kolla på film om en person som inte vågade berätta för familjen att han var bög (filmen hette Jag Är Bög).
Vi fick lyssna på personer som var flator och bögar som svarade på ett par frågor som vi hade.
Och slutligen så fick vi göra nån grej att diskutera om vad man själv tycker.
Tycker själv att homo/bi sexuella borde respekteras och accepteras precis som vanligt folk.

Snart har jag Idrott, och vi ska då spela fotboll, och efteråt så har jag matteprov (Igår hade jag A-delen, idag är det B-delen).
Skulle vara väldigt kult att göra både A och B-delen igår, för då skulle jag kunna få sluta tidigare, men istället så får jag inte sluta förrän senast 15.10.

Idag är det dessutom andra Semi-Finalen utav Eurovision Song Contest, ska bli väldigt roligt ifall Norge och Danmark kommer vidare och inklusive mina favoriter som är dessa:

Irland
Polen
Norge
Cypern
Danmark
Ungern
Azerbaijan
Grekland
Litauen
Ukraina

Hoppas verkligen på att dessa ska vidare till finalen.

Nu ska jag göra lite random grejer innan Idrotten.
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0