Skräpmat och MelodifestivalFinal

Igår var det nämligen melodifestivalen.
Mina föräldrar köpte hem kebab och pizza, men jag ville inte direkt ha det, men det fick jag leva med, och efteråt så fick vi en varsinn Pringles, och nu delar vi på ett paket Aladdin, jag måste ha gått upp väldigt många killon efter det där (jag vet att det egentligen räckte med att låta bli, men tja...).

Sedan var det Eurovision, Malena Ernman gjorde ett fantastiskt jobb, och min favorit Island gjorde det också.
Jag fick rysningar av att kolla på mamman i rysslands bidrag, så jag beslöt att aldrig mer kolla på den där videon.
Och så var det många andra grejer som var roligt att se på i Eurovision.
Men plötsligt kom röstningarna, Sverige på 21:a Plats!? va!
Jag tänkte bara det här är ju inte klokt.
Vi fick inte mer än en 7:a, och nästan alla 12:or gavs till Norge.
Min favorit Island kom 2:a, och hade bara fått 2 12:or, och det var ju otroligt stor marginal mellan dessa länder.
Efteråt så hade Norge vunnit, och jag tänkte bara  va!? Ò.Ó.
Men det där får man tåla, och Eurovision 2010 avgörs i Oslo.

Nu kan man dessutom akicka in till Melodifestivalen 2010.
Jag har tänkt sedan -januari att jag ska skicka in, men att jag bara är 15 nu, och att jag inte har någon som kan hjälpa mig med musiken och många andra grejer har fått nug att backa.
Men det kommer att få bli nu, eller så kommer jag få vänta tills jag blir runt 23 år (jag kommer kanske skicka in till Naturvetenskapsprogrammet i gymnasiet, och då har jag många läxor).
Undrar om jag verkliegn ska skicka, för jag vill inte göra allt själv som 15 åring.

I alla fall, imorgon är det skola som gäller, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0