Skolveckan idag...

Hej allihopa.
Nu har jag inte skrivit på ett tag, så jag tänkte att det var dags nu.
Tyvärr så hade jag inget speciellt ämne att prata om, så jag pratar om min skolvecka på 3 dar.

Måndag:
Svenska: Inga konstigheter med den här lektionen, vi läste bara...

SO: Just nu håller vi på att prata om franska revulotionen, vi har ett oplanerat prov redan på tisdag den 26:e Maj, så jag har väl tagit med böckerna hem.

Engelska: Vi gjorde en massa uppgifter, och alla andra från andra klasser håller bara på o larvar sig...

Matte: Vi fick tillbaka våra prov från Torsdags, jag var först att bli klar med provet då (och alla bara "Va! Jag är bara på uppgift 2" (av 6)), och jag fick 38 poäng av 40, dvs MVG :D.

Musik: Vi ska repetera inför en musik konsert i skolan, men jag kommer desvärre inte göra det eftersom jag ska till Thailand.
Fattar knappt varför jag går på dem där lektionerna, jag kan ju knappt spela något instrument eftersom alla instrument är upptagna, och jag kan inte sitta vid datorrummet eftersom alla datorerna är upptagna (typ en tredjedel av klassen som endast består av killar har ingenting med skol konserten att göra), och jag fattar knappt varför alla inte sjunger för.
Jag och alla 8:or sjunger ju så det tydligt hörs, trots att de är utan mikrofon, men alla 7:or sitter bara med armar i kors och pratar tyst med varandra.
Nu vet man nästan att konserten kommer bli fail, men det får ju inte jag veta direkt...

Tisdag:
Resurs: Asså, jag fattar inte ens varför dem här lektionerna finns.
Nu skulle jag helst vela ha ett riktigt språk istället för att välja det där.
I alla fall, vi kollade på film, o då kanske ni tänker "Jaha, så ni får kolla på lärofilmer om svenska och engelska då...", men allvarligt talat, vi kollade på Happy Feet!

NO: Nu var det första dagen som vi håller på med Sex och Samlevnad (jag vill inte prata fördjupt i det här ämnet eftersom jag är lite rädd för att bli anmäld).
Och vi har inte fått tillbaka våra teknik prov sen Fredag.

Idrott: Vi vandrade bara ut i skogen, och pratade om bl.a. överlevnad ifall man kom vilse i skogen (som jag gjorde sedan 3:an -.-), inte direkt roligt eller spännande.

SO: tja, vår lärare satt bara o pratade heeeeela lektionen om franska revulotionen.

Hemkunskap: Vi bakade rabarberpaj, o jag och min enda arbetspartner barake den på bara 5 minuter, om man räknar bort gräddningen som dröjde 20 minuter.
Och så fick vi diska ugnarna och plåtarna.

Onsdag:
Bild: Jag var ju redan klar med alla uppgifterna, så jag ritade väl lite fritt...

Matte: Vår mattelärare var ledig, så vi fick våran NO lärare istället, och jag jobbade på som vanligt, och jag jobbade ut hela kapitlet dessutom.

Resurs: Inte direkt nån höjdare att prata om...

NO: Vi pratade om graviditet, och hon sa själv att hon var gravid, och hela klassen bara "Va! Är du gravid!?".

Svenska: Vi håller på och skriver krönikor om trender, och debattartiklar om skönhetsopperationer.
Och min lärare glömde sin USB hemma, så att jag inte kunde skriva vidare på mina artiklar (mitt minne på min användare är så himla litet).

Tja, det var väl om min skolvecka.
Kanske ett tråkigt ämne, men det kommer säkert något roligt att prata om lite senare under veckan.
Ses tills dess.

Kommentarer
Postat av: ♥ Tina ♥

Fin blogg!

2009-05-22 @ 09:10:05
URL: http://thegreengirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0