Eurovision Song Contest 2009, Recension Final

Nu kommer recensionen till de fem bidragen som är klara för final.

Bidrag 1: Frankrike - Patricia Kaas - S'il Fallait Le Faire
Låten är jättevacker (även om jag inte fattar orden) och den kan komma ganska långt i år, men top 10 tror jag knappast.
Låten blir även trist och som ett sömnpiller vid vissa tillfällen.

Betyg: 5/10

Bidrag 2: Storbritanien - Jade Ewen - My Time
Storbrittanien har alltid skickat riktigt dåliga låtar, men i år är det ändring på det.
Den här låten kommer att komma otroligt långt.
Låten är jättevacker, och har en mening, jag älskar den verkligen.

Betyg: 8/10

Bidrag 3: Ryssland - Anastistiya Prydhodko - Mamo
Nu skulle man kunna tro att de skickar en otroligt dålig låt med flit.
Av alla låtar som Ryssland har så väljer dem just den här.
Riktig sistaplacering kan man redan nu avgöra.

Betyg: 2/10

Bidrag 4: Tyskland - Alex Swings Oscar Sings - Miss Kiss Kiss Bang
Om man ska beskriva den här personen är han precis som Måns Zelmerlöw.
I alla fall så tycker jag att låten är jättebra, och är någon typ av Rock n' roll som inte jag direkt gillar, men jag isolerar detta, för det här är en otroligt bra låt!

Betyg: 8/10

Bidrag 5: Spanien - Soraya - La Noche Es Para Mi
Spanien har ofta varit ett land som har skickat bra låtar (om man räknar bort fjolet).
I år så är låten baserat på mycket disco och dans, vilket blir väldigt intressant utav den här låten.
Bra låt! Den här kommer långt!

Betyg: 8/10

Placering av finalisterna:
1. Storbritanien

Otroligt bra ballad som man alltid velat höra, bra gjort!
2: Tyskland
Slår tyvärr inte Storbritanien, men kan komma en aningen bit efter
3. Spanien
Tyvärr så räcker det inte med att uppträda sist, vilket gör att den inte kommer så långt man vill.
4. Frankrike
Som sagt, kan bli ganska trist att höra den här låten.
5. Ryssland
Kommer nog komma sist vid själva finalen.

Nu har jag recenserat alla låtar.
En vinnare kan jag knappast gissa mig på, men av alla bidrag så gav jag endast Island en 10:a, vilket är dessutom min favorit.
Vi får hoppas på att låtarna vi håller på (som t.ex. Sverige) att de kommer till final.

Kommentarer
Postat av: ViktorN

Om du gillade storbritaniens låt, varför gav du den inte en tia?

Jag gillar Norges bidrag.

2009-05-11 @ 10:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0