Dataförbud för att ha spelat 3 timmar!?

Allvarligt talat.
Jag började spela runt 9 på morgonen (anledningen att jag vaknade vid den tiden var att min lillasyster väckte mig med hennes sång) och så har jag spelat till 12.
Självklart var jag inte riktigt färdig, och en utav mina systrar ville ha datorn från mig, och vanligtvist sa jag nej, eftersom jag gjorde något som jag inte ville avsluta med, men hon stod bara på och frågade hela tiden, trots att jag svarade nej.
Och senare efteråt måste hon bara spela dryg, så att hon kan få mig att börja dampa och få dataförbud.
Sen kommer resten av mina systrar och säger att jag ska (som de brukar säga) hålla k*ften, och ringa pappa så att han kan ge mig dataförbud (jag chansar nog att de tänker Yessss! Johan har dataförbud!).

Men allvarligt talat, vad gjorde jag då?
Inte så mycket, cyklade ut till stan, lyssnade på musik, kollade på film som jag hade fått från min praoplats och otroligt mycket mer.
Mina systrar spelade trots allt ännu längre än vad jag själv gjorde.
Från klockan 12 till 15 satt systern som drygade (självklart gjorde hon andra småsaker), och från klockan 12 till nuet (hon sitter fortfarande på en privat dator).

Och nu har mina föräldrar kommit, och jag sitter vid datorn, men min pappa verkar inte bry sig så mycket nu.
Men allvarligt talat, han bryr sig ingenting om vad jag säger emot, bara för att mina systrar går på fotboll som aktivitet, och jag har ingen aktivitet (jag sökte faktiskt till Keyboard, men det blev det inget av) så betyder det inte väl att jag ska sitta mindre framför datorn än vad de andra får.
Och min pappa och mina systrar bara säger Dem har kompisar som de umgås med, men du har ju inga kompisar.
Det har jag ju visst!
Bara för att jag inte tar med mig hem mina kompisar så betyder det väl inte att jag ska hålla på och respekteras sådant!
Jag har faktiskt kompisar, men jag umgås endast med dem på skolan, varför ska jag vara hemma hos dem, och varför ska dem vara hemma hos mig när vi inte har något gemensamt att göra, eftersom vi är inte såkallade fjortisar.

Nu ska jag göra lite andra grejer.
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0