Bästa skoldagen i veckan (hitils)!

Hej allesammans!
Idag var det nästan som den bästa skoldagen jag någonsin har haft av alla veckor.
Till skillnad från då jag bara fick göra en massa andra grejer, och när vi på tisdan skulle springa 2,5 km och jag fick sämsta resultatet (15:30, bästa var 13:50 vid sjuan), jag har verkligen ätit mycket godis...

I alla fall, vi hade lektionerna SO, Svenska, Engelska, Idrott och Matte, och vid de lektionerna så umgick jag med en klasskompis som jag inte direkt är social med (helst för att jag väntar på att han ska säga något, men det gör han aldrig).
Men våra lärare höll hela tiden på o säga "Jag vill att ni jobbar tillsammans, inte enskilt".
Först trodde jag att han aldrig skulle göra det, men det gjorde han i alla fall.
Väldigt rolligt att vi fick umgås lite oftare, men dagarna efter så blir det oftast samma tystnad.
Jag vill ju helst ta ett närmare steg så att vi kan göra något roligt som t.ex. göra läxor tillsammans (vi är ju direkt lika smarta enskilda, men liksom för umgåendes skull).
Så jag frågade en gång genom en tråd på en nedlagd hemsida om vad jag skulle göra för för att komma i närheten av honom, och alla svarade bara en massa bög grejer xD, men jag sa väl åt dem (om han håller på o läser min blogg som jag inte vet, så är allting bara skiiiiiiit pinsamt, vet knappt varför jag ville skriva det här...)

Men den var inte bäst bara för att jag ungick med min osociala klasskompis lite mer.
På SO:n så höll vi på med nordisk geografi, en av mina bästa ämnen när det gäller SO, blev klar på ca 25 minuter (av 50).
På svenskan så fortsatte jag med mina texter och artiklar om trender och mode.
På engelskan så kollade vi på sista avsnittet av en film, jättedramatiskt slut var det.

Vid idrotten fick vi våran sista chans att springa 2,5 km innan betygen skulle bli satta (1:a Juni).
Det blev en aningen börbättring på resultatet, fast egentligen bara på ett fåtal sekunder.
Och på nästa torsdag så skulle vi prata om betyg på idrotten, men då skulle vi hålla på och kolla på musikal, och vår lärare bara "Äh, musik och musikaler är bara fjantigt".
Han är precis som min SO lärare när han sa typ "Äh fotboll och sport, när det finns historie böcker".
Själv så skulle jag vela kolla på den där musikalen, men även höra lite om betyg o sånt, men att musikaler var fjantigt håller jag inte alls med om.

På matten så var jag verkligen snabb med uppgifterna (jag brukar tävla i tystnad med min osociala klasskompis om vem som gör klart uppgifterna snabbast).
En annan klasskompis bara frågade mig "Har du gjort den där uppgiften Johan?" och jag svarade "Nä, jag hoppade över den".
Då började jättemånga personer protestera och bli jätte arga på mig, eftersom jag sa på en lektion att jag ville sluta tidigare eftersom jag var klar med hela kapitlet (alla var ca 7 sidor efter som beror på att jag jobbar mer och pratar mindre till skillnad från andra) och min lärare accepterade detta.
Men när de hörde att jag hoppade över uppgifter så kändes det som om jag gjorde så hela tiden för att sluta tidigare.
Det var absolut inte sant.
På prov så brukar jag oftast bli klar först och alla bara "Va! Jag är bara på uppgift 3 (av 7)" och då finns det inte direkt någon hoppa över, och jag fick faktiskt MVG (38/40 poäng).

Nu tänker ni säkert "Men det här lät inte direkt roligt..." men visst, jag hade lite svår förklaring, men jag gillar mina dagar på mitt sätt, och ni borde respektera det.

Imorgon kommer det nog bli en aningen roligare, för på NO:n så ska vi lära oss att ta på kondomer på morötter (hahahaha xD) och så ska vi få tillbaka teknikproven, och fortsätta tråka ut oss på SO lektionerna, eftersom jag redan är klar med allting, o vi kommer troligen inte få tillbaka Franska revolutionen proven, eftersom vår SO lärare är oftast långsam på att rätta prov (långsammast måste nog vara 3 veckor).

Kom ihåg att fortsätta skriva frågor till mig på inlägget under!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0