Harry Potter Och Halvblodsprinsen

Jag har tappat lust av att fortsätta skriva om min Thailand resa, men håll ut för jag kommer att skriva mer när jag verkligen kan och har lust.

Istället så kan jag berätta lite om en väldig rolig dag som jag hade, nämligen den 15:e Juli.
Jag hade dagen innan åkt till Stockholm eftersom min pappa hade velat reparera sin bil hon en bekant, så att bekostnaden skulle ligga på 0 (idag har den inte blivit bättre, chansen kan vara att batterierna är slut).
I alla fall så åkte vi tillbaka till Gävle vid ca 12.00.
Klockan 18.30 så cyklade jag direkt till stan för att kolla på en bit utav sommarkväll (Event i Gävle) där det bjöds på talangtävling (P4 Svensktoppen Nästa!) och allsång, inklusive konsert med Martin Stenmark (Markoolio var planerat, men han var sjuk).
Det sista kollade jag därmed inte på eftersom jag behövde förberedda en massa grejer inför biouppvisningen på Harry Potter Och Halvblodsprinsen.

Jag behövde gå och köpa godis på en godis (och tobak, OBS! Jag röker inte) butik som låg lite väl bort från biografhuset, och köerna var ca 8 pers.
Sen behövde jag gå till bioautomaten för att direkt ta ut mina biljetter, och kön bestod av ca 4 pers, men tur att jag beställde i webben istället för där, då kön var 12 pers.
Sen behövde jag gå och köpa popcorn och läsk, och den kön var ungefär 6 pers.
Sen hade klockan passerat 20.45 (Tid till filmvisningen), och när jag kom dit så visade dem bara en massa reklam, och reklamen tog väl ända fram tills 21.05 eller längre.
I alla fall, själva filmen var jättespännande, och jag hade ingen klocka med mig så jag tänkte nästan hela tiden "Nu har det säkert gått 1 timme av filmen, men jag hoppas att det är 20 minuter".
Och vi vissa tillfällen så tänkte jag på saker som "Jag har också den där tröjan :D'", men sedan så blev filmen plötsligt slut.

Nu var det bara att cykla hem, och jag visste fortfarande inte hur mycket klockan var (men jag chansade på 23.30).
Ett par minuter senare så var jag hemma, och det var bara min pappa som var vaken, och klockan var 23.40.
Jag ville inte göra nåt annat än att sova, men jag hade hoppat över att ducsha, vilket gjorde det jätte svårt att sova, och jag låg vaken nästan en hel halvtimme.

Men principen var ju i alla fall att jag hade en väldig rolig kväll.
Jag längtar verkligen tills delen utav Dödsrelikerna kommer.
Ses senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0