TV4 utmanar SVT

 

Jaha, och så måste det bli något sådant den här gången också.
Några utav er kanske fortfarande kommer ihåg mitt tidigare inlägg då jag skrev att TV4 härmar SVT (nyligen genom play på sin Iphone).
Nu syns det också att Gry forsell (från TV4) helt o hållet ska utmana Jan Malmsjö (från SVT).
TV4 tror helt o hållet att de flesta har tröttnat på Malmsjö, och kommer själv att utmana SVT om flest tittarsiffror under tolvslaget.

Vad jag tycker om det här?
Jo, att det mesta av det hela är nästan helt löjligt.
Jag menar att TV4 tror att de är en bättre kanal än SVT.
Då har de helt o hållet gått ur spår.
Vem gillar att se Peter Jihde från Idol att skryta om att Idol är större än Melodifestivalen? Egentligen skulle jag kunna säga att ingen gör det, men för att vara på den säkra sidan (även om jag inte gillar det), så tror jag att det bara är ett fåtal personer som gillar det (de flesta bryr sig nog inte heller om det).
TV4 tror nog helt o hållet att gamla personer inte kan hålla sig i korset, och borde gå på pension av nån anledning (som jag känner). Jag tycker att allt verkar nästan helt löjligt.
Det är klart att gamla personer kan klara sig i det hela oavsett vad.
Jag menar, hur många gamla personer ser ni på TV4 egentligen? Rätt få faktiskt.

Men vad ska jag göra då?
Jo, även om jag ångrar mig halft, så kommer jag faktiskt att sitta framför TV4 och titta på vinterkrysset, men inte med hjärtat.
Egentligen så är den enda anledningen att vela kolla där är för att Amy Diamond ska uppträda, och det vill jag inte missa.
Efteråt, så ska jag med min familj göra lite mys,, äta god mat m.m.
Och under tolvslaget så kan jag nog chansa att vi precis som förra året kommer att gå ut, köra till stan, och titta på fyrverkeriena därifrån. Annars så tittar vi på dem nära vårt hus.
Men självklart så hoppas jag, och i själva verket kan vara helt säker på att SVT kommer att vinna stort.

Läs också och rösta: http://www.expressen.se/noje/1.1829925/gry-forssell-utmanar-tittarna-har-kanske-trottnat-pa-malmsjo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0