TV4 härmar SVT!!!!

Jag gick nyligen in på SVTs hemsida för att kolla om det fanns något roligt att titta på.
Uppe där underifrån menyraden så visade man reklam om att man kunde kolla på SVT Play via Iphone.
Den där nyheten kom för ett par dar sen, och är bara kvar för att alla ska få överblick av denna möjlighet.
Men det verkade inte finnas något att kolla på, så jag gick till TV4s hemsida istället för att kolla om det fanns något där att kolla på.
Och vad såg man under menyraden imitten utav hemsidan då?
Jo, at man kan se TV4 play på sin Iphone!
Vad beror det på då? Jo, en enda sak, och det är att TV4 härmar SVT!
Hur ska dem kunna regera över SVT om dem måste härma allt som SVT gör.
Visst, vi lever i en modern värld, och ungdomar kan väl tjata om TV3 och skryta "TV3 borde göra som SVT och ha TV3 play på sin Iphone", men samtidigt så kan man nog gissa sig fram att dem som jobbar på SVT tänker "Asså, vilka TV4 idioter som måste härma allt som vi gör! Ha med program på internet, och Program hyllorna på Iphone som vi hade före dem hade.

Om vi istället går till en topplista som jag har, dvs vilken av SVT och TV4 som är bäst, så måste jag säga SVT.
SVT är nog den enda av de vanliga kanalerna (som inte direkt finns på kabel) som man kan slippa grymt irriterande reklam.
Jag kommer fortfarande ihåg hur irriterat det var att vänta på vem som skulle åka ut ur idol, då programmet blir avbrutet av reklam.
Och SVT är ju alltid steget före. Vilket kan komma från bland annat Iphone mobilerna som jag föreslog.
Och tar man vara och jämför Melodifestivalen och Idol, så vinner ju Melodifestivalen stort.
Peter Jihde som hela tiden skrytit om att Idol är större än Melodifestivalen leder ju ingenstans.
Och SVT avslöjade ju röstningssiffrorna efter final programmet av Melodifestivalen, vilket som TV4 inte gjorde med Idol eller någon annan teveprogram som dem har med speciella tävlingar.

Så sluta härma SVT ere TV4or, och kom på något eget istället!

Kommentarer
Postat av: erica

det mesta finns som applikation till iPhone numera, jag har en. det betyder inte att TV4 härmar SVT bara för att båda är tv-kanaler. härmar radio-stationerna varandra också då? ;)

2009-12-29 @ 16:38:32
URL: http://thebestofbothworlds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0