Snart nyår :D

Antar att ni kommer att läsa det här på nyårsafton, men jag skriver det nu för att jag verkar lite halvdan uttråkat ändå.
Sitter nu och lyssnar på Eurovision nostalgi (från 2007), medans man tänker att det (från när detta inlägg skrivs) att det bara är 26 timmar kvar till ett nytt decennium påbörjar.

Jag har redan kommit på ett nyårs löfte som är att jag ska sluta kolla på tecknat film från o med 2010 tills slutet av året. Sen så får man väl se hur det går efteråt.
Anledningen till detta då? Jo, för att av nån anledning att det verkar otroligt löjligt.
Jag har ju under tidigare år varit ett rätt stort fan utav manga (japansk tecknad serie) och anime (japansk tecknad film), men en anledning varför jag har slutat med anime kan nog ha varit på grund av min otroligt långsamma bredband.
Dessutom så nynnar jag inte mig själv genom att sitta och slösa 25 minuter per avsnitt på en anime som innehåller minst 300 episoder.
I alla fall, nu är det nog redan bestämt. Men innerst inne, så säger det att jag inte kommer att klara detta löfte över huvud taget.
Notera att det inte är samma sak för att läsa tecknad serie, spela tecknat spel eller något liknande.

Något annat som jag redan nu är sugen på är att jag ska börja gymnasiet från o med 2010's hösttermin.
Tidigare så har jag varit orolig över ifall jag ska gå på NV (naturvetenskapsprogrammet) eller TE (teknikprogrammet).
Nu så är jag rätt säker på att jag ska gå på NV, och man får nog helt o hållet se hur det kan gå med det.
Ett annat nyårslöfte är att jag måste få minst 4 MVG till vårterminen i nian innan jag slutar grundskolan.
Till höstterminen fick jag två MVG (Matematik och Biologi), och den här gången satsar jag på att få minst 4 MVG (helst i Matematik, Biologi, Fysik och Kemi).
Sen så gäller det bara att ge allt för gymnasiet.
Visst, jag kommer då få mycket tid till läxor, men hellre det istället för en framtid som skulle varit bättre om jag skulle ha nsträngt mig mer under gymnasiet som jag ska göra också.

Så jag avslutar inlägget genom att säga till er läsare att ha ett otroligt härligt gott nytt år.
Och ses nästa år och nästa decennium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0