Nu är det jullov!

Nu är jullovet igång, och självklart så ska jag ha ett väldigt bra jullov.
Vid julavslutningen så var det planerat att vi skulle kolla på en film och efteråt ha frågesport.
Filmen som vi kollade på handlade om att en tysk grupp skulle lära sig om ett slags diktatursämne i projektveckan.
Läraren går för långt och gruppen får det som om nazisterna var tillbaka igen.
Filmen var väldigt bra, och lite läskig faktiskt.

Tyvärr så var filmen aningen för lång, så att det inte blev någon frågesport.
Lite konstiggt tycker jag att det var, eftersom om lärarna har planerat det här, så borde dem bl.a. veta hur lång filmen är.
Men det var ju annars rätt okej.

Sedan så var klockan 11.45.
vi skulle få våra betyg från höstterminen.
Det var nog inte direkt en överaskning att jag hade fått MVG (för första gången) på Matematik och Biologi, med tanke på hur mycket jag pluggade till det.
Något som jag var fundersam över var att vår engelskalärare var rätt säker på att jag skulle få VG som slutbetyg vid höstterminen.
Medn efter hon se det, så gjorde vi också ett sista prov, och då fick jag G+ (1 poängs marginal för VG-).
Och då blev slutbetyget plötsligt G.
I de samhällsorienterade ämnena (Geografi, Religion, Historia och Samhällskunskap) så var det något nytt inom just det.
Jag har alltid haft G på dem betygen, men den här gången fick man VG på samhällskunskap, vilket jag är lycklig över.
Resten av resultatet bestod nog av en blandning utav G och VG.

Om vi kolllar på hur bra jag ligger till gymnasiet, så har jag totalt 220 poäng (jag går inte på "moderna språk", bara resurs), så det ligger bra till om man kollar på medel poäng från tidigare år.
Men nu så är det ju att arbetslösheten ökar, och jag är rätt säker på att de flesta kommer fortsätta att studera.
Så det kan hända så att väldigt många väljer det jag ska välja, och kanske värre att dem får fler poäng än vad jag får.
Så med andra ord så ska jag försöka prestera mycket mer under nästa termin.
Men nu så ska jag bara ta det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0