Lärarna i min skola borde vara strängare!

Röta i att det är sista året som jag går på den här skolan, och snart är det bara en termin kvar.
Men ändå så tycker jag att skolor som t.ex. min är jobbig.
Det som skapar det jobbiggt är ju själva eleverna som bara håller på och springer runt i korridoren och vrålar.
Värst är nog iår då de nya sjuorna har börjat här.
Jag kom ihåg att när vi i nian gick i sjuan så var det ju niorna som skulle ta hand om oss. Men vad gjorde dem då? Inte så mycket faktiskt.
Nu så är vi sjuor, och jag lovar att det finns många personer försöker stoppa mobbing och få fram en lugn korridor, men det funkar bara inte, dem är helt omöjliga!
Men är det deras fel att det är såhär då?
Absolut, men fakstiskt så borde lärarna och föräldrarna också ta skulden för vad eleverna håller på med på skolan.

En annan tanke som jag ska komma in på är hur dåliga lärare är på att ta vara på lektionerna.
Dem gör ju väldigt dåliga saker som dem borde ha gjort.
Det brukar vara en kille i min klass som kommer otroligt sent till skolan, och han får inte ens skäll för det.
Det brukar oftast vara så att de flesta lärarna väntar in eleverna trots att lektionen har börjat.
Med andra ord så kan lektioner se ut såhär:
- Läraren kommer till lektionen precis när vi börjar.
- Läraren börjar inte lektionen förrän fem minuter av lektionen har gått, då är kanske minst halva klassen har kommit till lektionen.
- Efter ett par minuter så kommer resten av eleverna, och dem får inte ens skäll för att ha kommit för sent.

Så jag har skrivit en liten lista över hur mina lärare är mot eleverna:

Matte läraren: Är bara bra på att skämta, jag tror jag aldrig har sett honom gå in för att stoppa folk. Men som lärare är han bra :)
SO läraren: Han går ofta och rycker in, men tyvärr så händer det också för sent.
Dessutom så måste han lämna klassrummet ganska ofta så att vi nior kan hållapå hur vi vill. Inte bra!
Engelska läraren: Hon är nog bäst vid det här lagret på att ta hand om lektioner.
Däremot så har jag aldrig sett henne rycka in, och jag har sällan sett henne vid korridoren, så hon är oftast i personalrummet.
NO läraren: Hon har och tycker själv att hon har en rätt dålig klass som stör mycket på korridorerna.
Det kan jag definitift hålla med om (dem är åttor).
Som lärare är hon bra på att sköta lektioner, men hon är tyvärr också en sådan person som måsta lämna lektioner då och då (vid detta tällfället vid minimum läget).
Svenska läraren: Hon är tyvärr sämst på att hålla lektioner.
Hon måste lämna lektionerna ungefär 5 gånger mellan lektionerna för att göra någonting annat.
Lektionerna är oftast dåliga (ofta den dåligaste) eftersom de flesta av klaskompisarna inte kan ta vara på sitt arbete över huvud taget.

Det finns fler lärare, men nu tog jag bara ett par av dem som jag bäst kunde beskriva.

Jag tycker verkligen att lärarna i min skola behöver ta vara på det här och vara strängare mot eleverna och mot sig själva också.
Förra året så var det bestämt att en massa lärare från min stad/kommun skulle få sparken från skolan på grund av att det är väldigt många elever som väljer att gå på en annan skola än den som dem har blivit rekommenderade till, därför så har kommunen valt att sparka lärare som inte har jobbat tillräckligt länge för kommunen. Det måste ha varit det värsta jag har hört!
Bara för att man inte har jobbat tillräckligt länge inom en kommun så betyder det väl inte att man är sämre än dem som har jobbat mycket längre!
Hade åtminstone några av dem lärare fått behålla sitt job så kunde min skola har får mer tid till lärare som går på så kallade rastvakt genom korridorerna.

Hoppas att det blir ändring på det här, och att det kommer gå bra. Även om jag snart ska börja gymnasiet.
Hoppas bara att det inte blir detsamma där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0