Verkar mobbad för att jag gillar Amy Diamond

Visst så känns det så ibland att jag blir mobbade utav andra folk bara för att jag gillar Amy Diamond.
Jag är ju en femton årig kille, men allvarligt, det finns ju faktiskt killar och till o med män som gillar henne.
Jag vet inte hur svårt det är för dem, men jag gissar på otroligt svårt.
Nu vill jag bara hålla det här som hemligt till sådana som jag känner.

Det här är ett par anledningar till varför jag har Amy Diamond som idol/förebild:
• Hon är en jätte ung och begåvad artist som har slagit in väldigt ungt.
• Min favorit genrer inom musiken är ju pop, men det är ju inte heller så enkelt för killar (som jag) att hitta en bra idol/förbild inom pop-musik.
Om en kille valde en kvinnlig artist (som t.ex. Amy Diamond) så låter det självklart lite väl konstigt och löjligt.
Men om jag skulle välja en manlig aertist så skulle det faktiskt låta från lika konstigt till ännu konstigare.
Nu tar jag Johan Palm som exempel.
Han har ju en massa tjej favoriter, men killfavoriter har han nog knappast.
Så om jag hade gillat Johan Palm istället så hade jag blivit ännu mer mobbad än idag, både i verkligheten (om de kommer på mig, för jag håller sådant hemligt) och på webben, och jag kan t.o.m. bli kallad för sådana saker som t.ex. bög.

Men jag tycker ändå inte att det finns några konstigheter på att jag gillar just Amy Diamond.
Jag nöjer mig med den artisten jag har valt som idol/förebild och jag ska fortsätta hålla det hemligt för folk i verkligheten.

Nu har jag skrivit klart, och det skulle vara roligt om (helst killar) kommenterade detta inlägg.
Snart kommer det en Eurovision song contest Recension.

Kommentarer
Postat av: ViktorN

Håller med dej i hela inlägget,

När jag var 15-16 blev jag retad för att tycka om Amy.



/ Viktor (AmyGaGa @ad.se)

2009-04-24 @ 17:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0