Jag kanske bara får 4 MVG:n istället för 6...

Jag vet att man aldrig ska ge upp. Men nu verkar jag ha sabbat min sista chans för att kunna få ett förhöjt betyg.
Jag hade hoppats på att få ett MVG i kemi, men inte klarade jag av att nå MVG-nivå av båda kemi ämnena som vi jobbade med under årskursen. Dessutom så gick det otroligt dåligt för mig under det nationella provet i kemi som jag hade under onsdagen. Så vad kan jag göra nu? Det verkar inte som att jag kommer att få nya chanser för att höja mitt betyg i kemi alls.

Däremot så har jag fortfarande en ynka chans till att kunna höja mitt betyg i fysik.
Vi ska inte jobba med mer fysik, utan vi är redan klara med det, men vår NO-lärare sa att jag var en av dem tveksamma eleverna som hon inte visste ifall hon skulle sätta mig på VG eller MVG. Så det slutade med att jag skulle få göra ett omprov. Men jag vet inte när det blir det...
Ändå så vet jag inte om jag ska kunna klara av MVG:et i omprovet. Jag gjorde mitt bästa under provet, men inte så räckte det, bland annat så kanske det fanns ett par konstiga frågor i pappret, men det är trots allt mina synpunkter som ni läser just nu.

Teknikområdet är ungefär klart, enligt min mattelärare, eftersom jag gjorde en sak som ingick i tekniken. Så enligt han, så ska jag få ett MVG i teknik, vilket jag är glad över.
Däremot så har vi under NO:n ett område i teknik som vi arbetar med just nu, nämligen design.
Och då är det tänkt att vi ska designa en produkt, låter enkelt, med tydligen tänker ni genom G-nivå då.
Det jag är rädd är att mitt betyg i design inte alls kommer att höja mitt betyg i teknik, men det beror även självklart på hur väl jag gör på min uppgift.

Slutligen så har vi musiken också.
Jag har mejlat min musiklärare om vad just jag ville göra för att höja mina betyg, och självklart då svarade han mig tillbaka.
Skillnaden är nog att han tänker annorlundare. Han svarade att jag inte alls behövde göra alla dessa saker om jag såväl ville höja mitt betyg.
Visst, det låter väl bra att jag inte behöver göra alla sakerna för att höja mitt musikbetyg. Men ärligt talat så vill jag göra alla dessa saker. Jag vill inte bara höja mitt musikbetyg, jag tycker att det här är jätteroligt, och det är nästan som en dröm för mig med att göra något liknande. Men förstår han det ens? eller förstår han ens mina synpunkter.
Sedan jag skickade meddelandet via mejlen och tvärtom, så har vi fortfarande inte pratat särskilt med varandra angående detta (trots att jag stött på honom ett par meter ifrån mig), och det är bara mindre än en månad innan jag ska göra det där, så jag får nog göra något snart. Repetera mycket med andra ord.

Förrutom det, så har jag av någon anledning varit stressad för bilden.
Nu är det bara en bildlektion kvar innan betygen ska sättas, och jag har nästan varit otroligt stressad för det, men varför vet jag nästan inte...
Jag ritar fortfarande mina ideer, och jag har ett par uppgifter kvar, men inte nödvändigtvist många uppgifter. Och jag vet trots allt att jag kan gå till bildlektionen under bland annat håltimmar, långa lunchraster eller något liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0