Lite högre än väntat. Men Sommarlovet har ändå börjat på riktigt nu!!!

Nu (okej, egentligen för flera timmar sen, men jag har gjort andra saker sedan dess) börjar sommarlovet, och nu kan man bara slappa och pusta ut. I alla fall i ca 56 dagar till.
Mina betyg hade jag satsat på att få en höjning upp till 240 poäng. Sanningens ögonblick visade att det sammanlagda merit poängs andelen blev lite högre än väntat. 250 poäng.
Bilden och historian blev man visst imponerad över, och det trodde jag faktiskt aldrig på själv, jag hade lite förutsägelser på att jag helt o hållet inte hade gjort tillräckligt bra på dessa lektioner alls... Men det gjorde jag visst.
Inte nog med att jag lyckades med mitt nyårslöfte (dvs, lyckas få minst 4 MVG:n), jag lyckades få ett extra MVG. Men tyvärr fick jag också en sänkning på biologin som gick ner till ett VG också. Men jag förstår hur min lärare har resonerat och tänkt kring detta ämne...
Jag fick också ett diplom av min lärare. Mina kunskaper i teknik har visat stora resultat, så att jag fick något extra att bita på. Och mitt pris, det blev ett diplom, och presentkort.
Frågan är vad jag ska göra med alla presentkort som jag har just nu... Jag är inte direkt någon Bioperson, men jag har nu faktiskt presentkort i värde på 330 kronor. Vilket beräknat borde räcka till 3 ungdomsfilmer.
Visst, Eclipse och Harry Potter är inblandad i detta, men resten av pengarna då? Antingen kollar jag på en annan mindre spännande film som jag inte verkar så fullt intresserad av, eller så köper jag popcorn och annat snacks för dem...
I alla fall. Nu är det sommarlov, och nu kan man bara njuta. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0