"Skolans Dag" på en helg

Idag var det någon slags informationskväll (som gick på förmiddagen) på Läkerol Arena i Gävle där all grundskolor presenterade sitt arbete. Och självklart presenterade jag och några i skolan om just min skola.
Det blev lite jobbigt, efterssom skolan mitt emot oss hade ju till skillnad från oss mycket mer än vad vi hade.
Där satt ju folk och dansade, sjöng, och mycket mer (genom att lyssna och se, så gjorde dem mycket kulturiska grejer), och många elever från den skolan ställde upp, både stora som små.
Lite skrattretande då man kommer fram till hur min skola hade det...

I alla fall, fyra timmar skadade ju inte så mycket, annars skulle jag nog bara suttit framför min dator och TV för att spela TV-spel och chattat med ESC vännerna :)
Nu får man också ett litet presentkort till skolans lilla café som belöning för det hela.
Min första tanke när jag hörde angående belöningen var nog vad jag i all frid skulle göra med dessa pengar.
Jag brukar ju inte köpa något därifrån (då anledningen är att det verkar dyrt där) och att jag helt o hållet skulle vara en bra människa genom att bjuda något genom mitt presentkort. Men då gör jag nog det med högst 20 kronor. Det kanske finns något där som jag är sugen på ändå...

Vad har jag annars gjort då?
På tisdag har vi prov i musikhistoria, och på matten jobbar vi om rymdgeometri, fjärde kapitlet (vi använder Z boken röd).
Något lite konstigt är att vi ska ha prov på både kapitel 4, och kapitel 3 som vi hade ett mindre prov på förra terminen. Och så ska man ha prov på båda (det tredje kapitlet handlar om kvadratrötter, ekvationer och geometri).
Jag tror nog att det kommer gå bra ändå, eftersom jag är ju en sådan matte person, och jag har ju MVG i Matematik just nu, och det finns inte en chans att min matte lärare sänker mitt betyg. Annar skulle jag bli riktigt besviken på både läraren och mig själv.

Och självklart har det blivit lite Eurovision och Melodifestivalen i det hela.
Finland har valt sin representant, och Norges finallista är komplett.
Och nu är det bara 1 vecka kvar tills Melodifestivalen verkligen börjar på riktigt!
Om ni vill läsa lite recensioner, så kan ni göra det på poplight.se, eller på min ESC blogg (leta i arkivet).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0