Minskar mitt intresse för Amy Diamond?


I drygt två år (då talar vi om allvarligt fan då man kollar vad som händer hos henne varje dag o sånt dår, annars har jag varit ett fan hela tiden) så har jag varit ett fan av Amy Diamond.
Jag avgudar fortfarande hennes musik, och det går nästan inte att sluta lyssna på henne.
Ändå så känner jag att mitt intresse som Amy Diamond-fan håller på att slockna av någon anledning.
Varför då ställer jag till mig själv. Antagligen för att det är ESC säsong nu.

Jag är nu uppslukade över vad som händer uppe på de nordiska uttagningarna utav Eurovision Song Contest 2010.
Visst, både Norge, Finland och Island har gjort sina deltävlingar.
Bara om drygt 2 veckor så drar Melodifestivalen igång, och i år så har mitt intresse för Melodifestivalen och Eurovision ökat totalt. Ett exempel kan vara att jag nu hänger med i de nordiska uttagningarna av ESC, och jag är även medlem i en fanclub, nämligen ESCforum.net där vi diskuterar mycket om ESC.
Ändå så är jag lite orolig ifall intresset för att vara ett Amy Diamond fan börjat minska just för det.
Visst, hon är ju upptagen med Alice i underlandet musikalen, och hon har ju också skolan att hinna ifatt med, vilket kan vara någon anledning till varför det inte har hänt så mycket, och varför intresset minskar.

I år så är ju inte Amy med och tävlar i Melodifestivalen, men det var nog redan klart sedan April tror jag då hon svarade på min fråga i en chat att hon inte skulle tävla 2010.
Ändå så är jag glad för att hon inte gör det. 3 år i rad är rätt mycket, och ändå så har hon ju gjort en aningen succe med sin nya platta Swings Ans Roundabouts, hon har sålt guld, folk som lyssnat på hennes nya singel up via youtube har blivit förvånade, och rätt många sitter och kommenterar och tycker att det hela verkar som en helt ny stil.
Jag sitter ju inte här och väntar i flera månader på att hon ska släppa ytterligare ett nytt album, jag ser bara fram emot att få se henne på teve igen.
På tisdag är det i alla fall möjligt. Då kommer hon att vara med på progammet "Den itusågade kaninen" en stund, och den första Februari är hon med i "Folkoteket", vilket jag har hört kommer att vara ett program hon kommer att vara med på väldigt länge.

Visst så är det ju roligt med Eurovision Song Contest, men det är ju också roligt att lyssna och se på Amy Diamond. Jag menar, alla är ju inte direkt som hon är, hon är positivt annorlunda till skillnad från andra artister som slår igenom, även om de gör det större än hon gör.
Så även om jag sätter mycket fokus på Eurovision Song Contest, och mindre på underbara Amy, så betyder det ju inte självklart att jag glömmer bort henne.
När jag gör läxorna (matte, omöjligt att lyssna på musik och läsa samtidigt) så lyssnar jag ju på hennes album, och det njuter jag verkligen av.
Så jag summerar det hela med att skriva; Självklart så har jag inte glömt Amy Diamond.

Kommentarer
Postat av: ida & linn

hej amy. du är våran största idol.vi vill jette järna att du beretar lite för oss om att skriva låtar och så! vi är inne på youtube och kålar på dina vidio klip varje dag. från linn & ida

2011-01-21 @ 16:49:41
Postat av: linn tonström

hej amy! du är min största idol. jag skulle vilja att du beretar lite om dig och föresten kan jag få ditt mobil numer? till amy diamond från din linn tonström

2011-01-21 @ 17:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0