Hellre Heartbeats än Bittersweet som singel

Nu har tredje singeln singeln släpps ut, och det är bestämt att Bittersweet blir den tredje singeln inom albumet "Swings And Roundabouts".
Jag är väl nöjd, men jag kunde faktiskt ha blivit nöjdare må jag säga.

Bittersweet är en bra låt, men ni som har kollat på min topllista på youtube angående albumets placeringar enligt mig, så ligger Bitterswet på en elfteplats.
Visst, min topplista kanske ser aningen annorlunda ut, eftersom jag även har placerat Brand New Day på tolfte plats, men den är rätt gammal, och det kanske är dags för att göra en ny topplista. Fast botten kommer nog inte förändras mycket då.

Bittersweet är en ballad som handlar om någon typ av bekräftande av äkta kärlek, och låten har ju spänning i sig med pianobakgrunden och hennes otroliga röst, och den är även ett av hennes egna favoriter.
Och på tal om favoriter, det kan bevisas mycket på att det kan vara just hon själv som har valt Bittersweet som singel.
Ändå så ser jag mig omkring, och ser låtar och även ballader som faktiskt är bättre än den här.
Ni kanske kom ihåg den otroligt dåliga Expressen recensionen. Han som recenserade bidraget lade Heartbeats som bästa låt inom albumet. Och jag själv tycker att den låten är en väldigt bra låt.
Heartbeats är en mer lugnare ballad som jag skulle vara helt säker på att kunna gå bra till. Speciellt för de flesta vuxna. Den är i mid-tempo, och beskrivs helt o hållet som vackert för mig.
Jag skulle helst velat att Heartbeats var singel istället för Bittersweet (Även om den tredje balladen Take Your Time ligger bättre till i min toppplista, men jag tror att Heartbeats ligger mycket bättre till hos andras topplistor), och egentligen så behövde det kanske inte vara en låt som var en ballad. Det kunde även ha varit en låt som inte ens var med på skivan. Men bolaget tänker väl sådära, och det går troligen inte att ändra på det.

I alla fall hoppas jag att det går bra för henne, även om Bittersweet kommer att säljas runt som singel.
Vi kommer troligen få höra låten live några gånger också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0