Det här känns inte alls bra...

Nu så är det bara ett par dar kvar tills sportlov, men vad ska jag egentligen göra under fredagen?
På måtten så ligger jag först av alla. Det kanske beror på att jag helt o hållet inte följer vissa genomgångar som vår lärare går igenom och istället jobbar självständigt, och att nästan tre fjärdedelar av klassen inte alls är så smarta.
Kanske låter lite knäppt med tanke på att jag bara fick ett G på senaste matteprovet, men nu är jag otroligt motiverad, och jag MÅSTE bara ha ett MVG i matte! Åtminstone som slutbetyg.

Jag har nog sett mig själv som att jag inte alls är så smart som man skulle ha trott.
Jag tycker själv att jag har presterat väldigt bra. Jag har fått runt VG på de flesta proven som nyligen kommit, men ändå så är det inte tillräckligt!
Det hela började med matten då jag bara fick ett G, sen musiken som jag bara fick VG++, och igår så fick vi tillbaks vårt kemiprov för att kolla hur det gick.
Hur gick det då? Jo, med tanke på att jag samlar in både mattens och musikens skräll i det hela, så kan jag berätta att det inte alls gick bra, bara ett VG (28,5 popäng av 35)!!!
Inte alls vad jag hade förutsagt, jag hade hoppats på något bättre, och det där var verkligen sista chansen att få upp mitt kemi betyg, men jag får nog helt o hållet hoppas på att det nationella provet i NO kommer att bli inom kemi, så att jag kan få ett MVG i kemi.

Den här veckan så har jag gjort två prov.
Under tisdagen så hade vi engelska prov, och dagen efter så hade vi SO prov (samhälls ekonomi).
Egentligen så ser jag inte så mycket på att jag skulle kunna få MVG på just dessa ämnen (egentligen ska jag inte säga så, för då har jag redan gett upp ett MVG) eftersom jag aldrig har fått ett MVG på dessa ämnen, högst ett VG.
Men jag vill inte se någon skräll på att jag helt o hållet inte får något betyg. För jag tycker själv att jag har presterat väldigt bra!
Men eftersom jag inte verkar få MVG så kanske jag har gjort något fel...

Jag har ju en bok som kallas "MVG i allt", en bok som egentligen ska hjälpa mig på traven till att få MVG (egentligen så ligger grunden i det mesta från gymnasiet, men jag har helt o hållet bönat om att få den redan vid högstadiet).
Ärligt talat så kanske jag är lite slarvig med vissa punkter, eftersom jag helt o hållet inte kan stå emot det eller inte kan.
Men att det inte verkat gå bra och att jag inte får MVG är ett stort problem.
Jag planerar att mejla författaren om vad han skulle kunna tänka sig om vad jag gör för fel, men jag räknar med att det helt o hållet inte blir så enkelt...
Men jag måste ändå börja om på banan igen för att kunna få fler MVGn!!!

Vad vi håller på med just nu:

SO: Historia: Andra världskriget
NO: Fysik: Atom- & kärnfysik
Matte: Funktioner och algebra
Musik: Fritt tills vi får börja med hemkunskap.

Resten är bara vanligt jobb som vanligt...
Nu ska jag göra lite andra grejer också, så vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0