Och nu börjar den jobbiga perioden...

Igår hade vi SO-prov angående det andra världskriget, vilket gick rätt så bra... Antar jag.
Det var alldeles för få frågor, vilket fick mig att känna ångest av att läst igenom så himla mycket.
Men detta är bara början, för det här är vad som kommer att hända under dagarna:

  • Imorgon på torsdag kommer vi att ha ett nationellt prov i Matte
  • På tisdag kommer vi att jobba med olika länder och ha någon typ av buffebjudning på hemkunskapen.
  • Och inte minst på fredag den 30:e så kommer det att hända mycket mer.

Först av allt har vi ett hemprov i miljö, biologi som ska vara inlämnat senast den 30:e April, och jag har inte ens börjat med någonting än, vilket verkar vara ett stort problem för mig just nu...
En annan sak som är mer frivillig, fast kan påverka mina betyg i Svenska är en skrivartävling, man ska skriva en novell.
Problemet är att jag oftast brukar skriva noveller som blir minst 15 sidor långa, och denna ska in samma dag, det vill säga den 30:e April.
En annan sak som jag helst gärna vill göra är en sångtävling som jag har skrivit om tidigare i bloggen, nämligen Svensktoppen nästa.
Och problemet där är att jag inte ens är klar med texten som jag hade tänkt skicka till tävlingen, och den ska också in den 30:e April.
Och slutligen ska vi ha ett nationellt prov i Kemi den 5:e Maj.

Så om jag avslutar det hela, så ser ni att jag har grymt mycket prov och inlämningsuppgifter som ska lämnas in, så jag kommer inte alls kunna lägga mycket tid på min lilla fritid (okej, undantag för sångtävlingen).
Men jag måste verkligen kämpa, för jag vill verkligen försöka höja mina betyg.
Därför så kommer jag när jag kommer hem sitta framför datorn och börja med novellen, sedan repetera inför matteprovet, jobba lite mer på min låt, och sen måste jag tyvärr lägga lite tid också på saker jag verkligen vill se på TV. Exempel Gabba Gabba där Amy Diamond kommer att påverka i.

Men jag önskar mig själv lycka till under perioden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0