Hur lika är Amy Diamond och Lena Meyer-Landrut egentligen?


Hur lika är egentligen dessa två tonårstjejer?
Kanske lika genom att se på bilden ovan, men om man kollar på rösten, hur är likheten då?
Och vad har framför allt båda gått egenom? Läs vidare för mer information.

Jag läste ett riktigt intressant blogginlägg från någon anan om likheten mellan dessa två artister. Vilket verkade intressant för mig, med tanke på att jag både gillar Amy Diamond och Eurovision Song Contest.

Ni kanske vet vem Amy Diamond är, men ni vet nog samtidigt inte heller vem Lena är. Så jag kan gå igenom en snabb faktabit av vem hon egentligen är, här och nu.
Lena Meyer-Landrut
Hon är född 23:e Maj 1991, och har precis börjat med sitt liv som sångerska.
Hon tävlade i tävlingen "Unser star für Oslo" (den tyska uttagningen till ESC, som även liknar ett idolkoncept) där hon även vann tävlingen med låten Satellite, och hon ska nu representera Tyskland i Eurovision Song Contest.
Precis som Lena, så har Amy Diamond tävlat i uttagningen till ESC, nämligen Melodifestivalen. Då två gånger med två låtar. Största skillnaden är nog att Lena har tävlat en gång med hela tre låtar (varav två av låtarna var obligatoriska för finalisterna, samtidigt som man fick välja en frivillig låt att tävla med) då hon även vann på första försöket.

Men hur låter dem egentligen?
Amy Diamond har nog den otroliga engelskan, men Lena sjunger på ett speciellt vis, nämligen med vanligt brittisk dialekt, något som inte Amy Diamond gör i sina låtar trots att hon själv är halvbrittisk.
Men jag har hört på Lenas tre låtar som hon tävlade med i "Unser star für Oslo", och jämför man dem med Amy Diamond, så är skillnaden stor, och det tror jag nog också om hon inte sjöng med denna dialekt.

Lena är en av mina favoriter av årets tävlande i Eurovision Song Contest. Hon skulle nämligen fått min tia i tävlingen, och jag hoppas att det går bra för Tyskland i tävlingen (då man jämför med de tidigare brutala åren...).

Avslutningsvis så postar jag även upp låtarna som Lena Meyer-Landrut tävlade i uttagningen, varav en av dem (låten längst ner) är låten Satellite som hon tävlar med i ESC.



 

 

 


Kommentarer
Postat av: T I N A

inte särskilt lika alls. .. :/

2010-05-11 @ 16:54:32
URL: http://thegreengirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0