Efter en jobbig skolvecka, så kommer det en ny...

Jag har haft en otroligt jobbig vecka. Först o främst för att jag har haft ett matlagningsprov på hemkunskapen, på torsdagen hade vi det nationella provet i engelska (vilket var oplanerat). Dessutom hade jag en otroligt jobbig fredag.

Först o främst var det inskickningen till Svensktoppen Nästa, jag hade faktiskt planerat skicka in mitt bidrag redan igår på torsdan, men när jag ordentligt läste igenom vad dem egentligen ville ha, så såg jag även att dem ville ha ett foto, vilket jag inte verkade ha (visst har jag, men de flesta är alldeles för gamla), så idag fick jag göra ett par foton lite slarvigt och fort, men det blev även bra, och dessutom så är allting helt klart just nu.

Novelltävlingen var faktiskt som en chock för mig. Ni kanske kom ihåg att jag sa att man behövde skicka in den senast den 30:e April (idag), när jag kollade mer ordentligt på reglerna, så stod det att den skulle vara inne den 28:e April! Vilket innebara att jag var för sen.
Vanligtvist har jag som tur en gång fått en extra lång deadline, men bibliotikarierna är inte på skolan på torsdagar och fredagar. Och nu har min svenskalärare novellen, men jag vet inte vad hon ska göra med den, visst hon ska kolla på den, så att hon vet hur jag går för i svenskan, men kommer hon säga till bibliotikarien om att jag hade tänkt skicka in ett bidrag? Annars skulle hon kunnat ta den oavsett om deadlinen hade gått.

Jag är fortfarande inte klar med miljöprovet, men igår visade jag framsteg. Jag fick tag på lite mer fakta, och skrev mer, men ändå blev jag inte klar (jag hade trots allt två andra saker att ta hand om...), men vad min lärare sa var att vi kunde hålla på med provet tills söndan, vilket dem flesta kommer att göra num även jag.
Den största neckdelen med att hon just sa så, var nog att jag kanske verkar mycket mer latare och tänker "Äh, jag kan slappa först, och göra arbetet på söndan", jag vet att det låter fel, men frestelsen är enorm.
Ändå så är jag mer än halvvägs genom provet nu, och jag ser nog fram mot att det kan gå bra.

Oh så den största besvikelsen:
Efter denna otroligt jobbiga skolvecka, så är det bestämt att det ska komma ytterligare en ny sådan.
Det är matlagningsprov på hemkunskapen (ett annat sorts än vad jag tidigare sa), det nationella provet i kemi ska börja på onsdagen, värst är att vi inte vet vad som kommer på provet, och vi har inte fått något att repetera på heller, så det här kommer att bli skitsvårt!
Slutligen så har vi ett nationellt muntligt prov i matte, vilket jag tror kommer att gå väldigt bra.

Dessutom så är det bara en månad kvar innan betygen ska sättas, och jag tycker att det finns brist på fredagar, eftersom nu har vi bara två bildlektioner kvar att kunna slita på innan betygen ska sättas, och jag har fortfarande punkter att klara av, dessutom så vill jag hinna med att göra en konstgjord gris (av någon konstig anledning).
Men annars så har vi gott om lektioner för de övriga lektionerna innan betygen ska sättas.

Men jag har fortfarande inte fått MVG på ämnena som var hoppades på (kemi, fysik, teknik och musik), jag har fortfarande inte sagt till musikläraren att jag vill uppträda på evenemang här på skolan (det var länge sen jag såg honom, och han verkar oftast upptagen nuförtiden...), ändå så har jag hans mejladress, så att jag skulle kunna mejla honom, men av någon anledning så tycker jag att det verkar löjligt, eftersom jagtycker att det verkar mycket bättre att prata öga för öga än att sitta och prata vid mejlen, men jag måste höja mina betyg!
Så hur ska det bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0