5 dagar kvar till min och Charlies födelsedag

Om bara fem dagar så blir jag sextonåring.
Jag tror nog att jag har tjatat rätt så mycket om det på skolan, så att man skulle tro att jag längtar till den åldern.
Egentligen så längtar jag helst till att börja på gymnasiet, men att bli sexton är nog också något speciellt.
Förrutom det så kommer en av mina absoluta favoritartister Amy Diamonds lille bror Charlie att fylla år för första gången (och blir då ett år), så man får då säga grattis till honom och familjen Diamond.

Men vad ser jag framför min födelsedag som är den sjätte april?
Egentligen så tror jag av nån anledning att jag kommer att få absolut ingenting, för det brukar oftast vara så när man blir äldre. När man var liten så fick man jättemycket till present, men när man blir äldre så minskar antalet presenter.
Förra året då jag blev 15 fick jag boken MVG i allt som var tänkt till att höja mina betyg i skolämnena (egentligen är det mer som en gymnasiebok, men jag tar ett litet försprång nu). Men annat än det tror jag att jag egentligen inte fick (förrutom tårta förstås)...
Det här året vill jag i alla fall få presenter som jag inte fick vid jul, nämligen nya gardiner (de nuvarande är ju för 7-åringar...) och stickor och garn (jag började sticka för ett par månader sen, och jag skulle gärna vela fortsätta med det), men som jag ser det så kan det bli tveksamt för om jag egentligen får det.
För vad fick jag i jul?
  • Guinners rekordbok (har inte läst den på flera månader)
  • Sudoku spel (samma sak som boken)
  • Deodorant (Kunde lika gärna ha köpt en på en helt vanlig dag...)
  • En bläckpenna (Använder inte bläckpennor, så den är oanvänd...)
  • En till sak som jag glömt bort...
När ni läser detta så tror jag att ni tycker att jag är världens elakaste människa då ni kollar på parentes-kommentarerna.

Men jag hoppas verkligen att det blir något bra för mig.
Och åter igen så får jag gratta i förskott till Charlie Deasismond som kommer att fylla 1 år om 5 dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0