Snart blir det orientering! (Skoldag 25/9)

Jag har ju hoppat över skoldag 24/9, men jag antog att det inte skulle hända så mycket, inkllussive så satt mina systrar rätt länge framför datorn (läs föregående inlägg).
Nu kan jag i alla fall skriva lite mer.

Som sagt så ska vi hålla på med Biologi på NO:n, då med ämnet Genetik och Evolution.
Det känns redan rätt svårt, eftersom biologi faktiskt är det NO ämnet som jag är sämst på, men jag ska ju göra mitt bästa såklart.
Provet kommer vi inte he föränn vecka 45, och det tycker jag är jätte långt kvar.
Det var planerat att provet skulle komma vecka 43, men eftersom det krockade med SO provet (Historia - Första Världskriget) och Hemkunskaps provet (Ekonomi nånting...) så blev det framflyttat (vecka 44 har vi lov).
Vi ska ju hålla på med fysik och teknik innan terminen slutar, så det kommer ju bli jätte trångt när vi är klara med det här.

En sak som jag tänkte på är ju att vi inte skulle ha musik förrän vecka 46.
Eftersom vi brukar ha hemkunskap och musik var andra vecka.
Dvs, vi är delade i två grupper i klassen, den gruppen som jag är med i har hemkunskap i udda veckor och musik i jämna veckor.
Men nästa vecka (vecka 40) så ska hela klassen på studiebesök (hemkunskapsgrej), och vecka 42 så har vi PRAO, och vecka 44 så har vi höstlov.
Nu lättade det för mig då vi fick veta att vi skulle vara helklass på musik lektionen vecka 41.
Annars hade vi fått vänta bedrövligt länge och ägnat tiden med hemkunskap, och den andra gruppen skulle ägna hela tiden med musik.

Hur gick på matte diagnosen då?
Vi använder ju av Z röd boken, och det gick faktiskt ganska bra.
Lite slarviggt var jag ju också, som glömde att skriva tio upphöjt till X på tio potenser, skrev då istället Y upphöjt till X (X är exponenten och Y skrev jag som bas fast det inte skulle vara det... fast med siffror då).
Så med andra ord så kunde jag ha fått alla rätt om jag bara inte var så himla slarvig.
En sjuk roligt grej är att vi har blivit anmälen till en Matte tävling som ska hållas uppe på en gymnasieskola.
Ingen har sagt om man vill vara med på den, men jag vill så himla gärna vara med på den tävlingen.
Det kan ju leda till högre betyg (okej, läraren sa att betygen var mer för honom än oss...) och då får man uttrycka sina kunskaper om vilken skola som är bäst, och självklart så ska det vara min!

Slutligen så ska jag avsluta med att prata lite om idrotten.
Vi har ju sprungit 2.5km tre gånger på tre veckor, mitt bästa resultat blev då 14:00.
På tisdag då vi ska ha idrott så ska vi börja med orientering (haha, jag var den enda som jublade åt det :P) och det är ju en gren inom idrotten som jag har legat vid VG för.
Då var jag i princip med en klasskompis och sprang, men då var det inte jag som fick försöka springa efter honom, troligtvist var det han som förökte springa efter mig (okej, jag försökte att sakta ner också...).
Den här gången så måste alla nior springa orientering helt ensam, och jag kan garantera att det går snabbare än vad det var innan då.
Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra också.

Så, och nu är det helg, och man får pusta ut ett par dar, känns väldigt skönt :)
Troligtvist så kommer jag väl bara vara hemma, och sitta bl.a. framför datorn och se om jag kan hitta något roligt att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0