Ny regel i Melodifestivalen 2010

Det har kommit en ny regel i Melodifestivalen 2010.
Det är nämligen så att folket får välja ut ett melodifestivalen bidrag mellan 22:a September och 4:e Oktober.
Sista ansökningsdagen för etablerade artister med hjälp och skivkontrakt är 22:a September.
Vilkoret att det endast är oetablerade artister utan skivkontrakt som kan väljas utav folket, vilket låter oetablerade få skina i tävlingen.
Det kommer självklart vara lite konstigt, eftersom det kommer bestämmas genom en internet röstning.
Det är ju inte många som går in på melodifestivalens hemsida och kollar vad som händer, så det kommer inte vara många som röstar.
Det enda tankbara iden är att ungdomar med mycket fritid inklussive vuxna med intresse för melodifestivalen kommer kunna rösta mest.

Jag har ju alltid velat vara med i Melodifestivalen, men som jag förklarade på inlägget före det senaste så verkar inte många här på internet vela gilla mig (läs gärna det inlägget), men det här är verkligen min chans att kunna ställa upp.
Men jag ska för bra skäls skull nämna varför jag inte ska skicka in till Melodifestivalen:
- Jag borde vara fokuserat på skolan istället.
- Jag har aldrig tävlat i en annan talangtävling, så jag kan få skräckslag utöver hur många som tittar...
- Det flesta tycker inte att jag är speciellt bra...
- Jag har ingen som kan hjälpa mig med låten (men kanske oetablerade får hjälp med sånt utav SVT...).

Nu när jag får reda på den här regeln så känner jag bara"amen, jag vill verkligen vara med", men oavsett vilkoren, men jag har ju fått den här chansen, och det kanske bara är den enda.
Visst kanske jag tjatar så himla mycket, men jag känner verkligen för det här, men samtidigt så finns det nackdelar till det här.

I alla fall.
Vad jag tycker om de här reglerna är ju att det kan vara en fördel för oetablerade artister utan skivkontrakt att kunna glänsa framför miljontals publik, så att inte etablerade bara syns hela tiden.
Det ska bli kult att få se vilka som folket väljer ut, men räkna med att jag också kommer att rösta!

Kommentarer
Postat av: ViktorN

Man måste väl vara minst 16 för att få kunna delta i Melodifestivalen?

Amy var ju 15 men det var för att hon fyllde 16 innan ESC, som hon fick delta.

Där har du ett skäl till.

2009-09-04 @ 11:54:30
Postat av: Yoizan

Svar till ViktorN: Du kanske inte visste det, men det gör även jag.

Jag fyller år i April, så jag har en chans.

2009-09-09 @ 18:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0