Min storasyster är beroende av snabb internet

Allvarligt talat.
Nu kanske man inte har roligt på internet då man spelar tråkigt spel, så jag funderade på att ladda ner MMORPG spelet "Godswar".
På reklamen stod det att nedladdningen av spelet skulle ta 5 minuter, men eftersom mitt bredband var lågt, så fick jag vänta mer än 80 minuter för att det skulle kunna ladda upp till 60%.
En nackdel med hela grejen var ju min storasyster.
Hon får ju en privat dator (varför får hon om inte jag får det???) som hon sitter vid rätt länge och som vi delar bredband på.
Det hon gör har ju inte så mycket fakta om, men jag vet ändå att hon sitter framför Bilddagboken och Spotify.

Så vad händer då? Min nedladdning (som jag omöjligt kan kontrollera efter hur fort den ska gå) laddar upp till 64 KB/s (då jag blev förvånad, eftersom bredbandet har alltid haft en fart på 33KB/s), men det tog inte långt tid förrän den sjöng drastiskt till 10KB/s.
Men när min syster visste att datorn var långsam så tar hon stora steg in till vardagsrummet, och tvingar mig att stänga av nedladdningsprogrammet.
Det var ju fortfarande 40% kvar, men hon är ju så himla ivrig så att man blev tvungen.

Och det tog inte lång tid förrän hon åter igen kom ner igen och skrek om samma anledning.
Men vad gjorde jag då? Lyssnade på Amy Diamond - Up!, spelade ett parti Domino på Blip.se och hade inget nedladdningsprogram på.
Och vad sa hon då?
Sluta spela då!
Hon beteer sig grymt konstigt, och knäppt, hon har ju inte lika mycket tålamod som jag har så att hon måste hålla på och skrika åt folk.

Men allvarligt talat, en gång när hon själv laddade ner ett program på den allmänna datorn som jag använder nu så stängde jag av programmet för att det gick väldigt långsamt.
Vad gjorde hon då då?
Hon kom ner till vardagsrummet och var förbannad för att jag hade stängt hennes nedladdning.
Hon beteer sig allvarligt konstigt, hon måste ju själv inse att världen inte kretsar runt just henne.
Visst, jag skulle gärna lika mycket som hon vela ha ett snabbare bredband till datorn, men vad krävs det då?
Jo, att mina systrar pratar mindre på mobilerna, och sparar pengarna, samt tjatar mindre om vad de verkligen vill ha.
Jag får inte vecko- eller månadspeng, men jag förstår ju själv att det skulle vara bättre ifall vi sparade på pengarna till något som vi kunde ha nytta till senare under livet (till skillnad från att prata i mobilen -.-).
Nu på morgonen när ingen (förrutom min 8-åriga syster som sitter framför barn programmet på TV) sover, så kan jag ladda ner spelet i lugn o ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0