Läxor framför datorn (arg)

En annan anledning till varför jag inte har lyckets värva så många på min fansite (se inlägget under) kan även vara att jag inte har varit snabb nog att reklamera om hemsidan på just den här bloggen.
Det här är en rapport om det nuvarande Statistikerna:

Som ni ser på diagrammet, så har de senaste dagarna blivit fångade av flitiga läsre (ni), men igår (Torsdag) så sjönk den rejält, och jag lyckades bara få med 1 läsare på min blogg (den är på 2 sträckan, men jag gick ju in också...).
Det finns nog bara en person som liggar bakom just det här, och det är ingen annan än min syster!
Allvarligt talat, när jag kom hem från skolan (då mina föräldrar och storasyster var hemma), så var jag redo på att skriva ett inlägg till just er.
Det gick inte så långt för sig, då min syster sa att hon skulle göra läxorna framför datorn.
Jag han inte direkt skriva klart inlägget... (jag är för snäll mot henne, men hon visar bara en massa gester till mig).
Hon haded ju en bärbar dator, och en massa böcker, men varför kunde hon inte skriva på sitt rum?
Okej, vi har ju skaffat ett nytt kontorsbord (läs äldre inlägg), men den är ju på vardagsrummet och till för de som ska hålla på med datorer.
Hon hade ju en egen dator, eller t.o.m. två egna datorer (både sttionär från föräldrarna och bärbar från skolan, ingen får röra nån av dem), så varför måste hon stå ivägen framför den enda allmäna och publika datorn med sina läxor?
Tidigare när vi inte hade det nya kontorsbordet, så gjorde hon vanligtvist läxorna uppe på sitt rum, och det verkade ju gå jätte bra (nu vet jag inte hur hon tyckte, ingen fick ju ens gå in på hennes rum utan anledning, men det varkade väl bra...), så varför skulle det gå bättre när hon sitter framför kontorsbordet så att ingen kan få sitta vid datorn.

Men hur länge satt hon då? Jo, runt 3 - 4 timmar.
Jag var typ ilsken av att vela ha datorn (INTE BEROENDE) och klockan 19.30 så fick jag trots allt datorn, men jag skulle ju också kolla på Idol framför vardagsrummet, då min andra syster satt vid datorn (och hon påstår att hon kan göra två saker samtidigt, önskar att det inte var så enkelt...).
Okej, och när programmet var slut, så ville jag hemskt gärna ha tillbaka datorn, men nu var det ju inte så enkelt (man kan ju inte bara skälla...).
Till skillnad från min storasyster, så satt min äldre lillasyster och chattade med kompisar.
Jag tycker att det så så himla drygt att hon måste prata med sina kompisar varje gång.
På onsdagen då hon var ute rätt länge med kompisar och pratade rätt mycket, och när hon kom hem så pratade hon med kompisarna på MSN.
Det här är ju grymt sjukt och drygt.
Hon har helt o håller för många vänner från sin klass (och de flesta av dem är bara så himla barnasliga -.-), man vet knappt vad man ska göra med henna för att sluta.

Jag tror nog att del flesta av er har fattat att det är just därför jag vill ha en egen bärbar dator uppe på mitt rum.
Men nu behöver jag nog fortsätta på min Amy Diamond fansite.
Hejdå, och håll er aktiva.

P.S. Om jag inte skriver nytt inlägg inom 16.00, så kan ni vara säkra på att det är min storasyster som återigen gör läxorna framför datorn.

Länk: http://amydiamondactive.forumotion.com/portal.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0