Handlar allt om tjejer för killar?

Den här frågan undrar jag verkligen.
För jag cyklade hem idag från frilufsdagen med en tjejkompis, och hon frågade bara ett par saker om mig, och tyckte att jag var jättetråkig!
En fråga som hon ställde var ifall jag hade en flickvän.
Självklart så svarade jag nej, och jag hade aldrig haft en flickvän.
Jag är inte heller intresserade i vilka flickor som helst.
Om jag skulle vara intreserad av en tjej så skulle hon själv förstå mig och vara positiv och lugn.

Vissa gånger så brukar jag och mina systrar få utbytta roller.
Min pappa brukar tjata till mig om att när han var liten och bodde i Thailand så brukade det alltid vara så att killar var ute med andra killar och spelade fotboll och annat sport, medans tjejer brukade sitta hemma och göra sysslor.
Var för ska det vara så tänker jag, för egentligen så verkar det inte vara någon konstighet med att killar och tjejer skulle kunna göra olika.
Här i Sverige så brukar det oftast vara så att tjejer är ute och umgås, kanske mer än vad killar brukar göra.
Men jag brukar därmed vara hemma ofta, och då är jag ju den enda hemma då alla mina systrar är ute och gör sina grejer, då jag får vara hemma och göra sysslor (och vanligtvist får jag ingen belöning för det, klippte ett tjockt gräs utomhus idag).
Men struntsamma i det här snacket.

Vad jag undrar är ifall killar borde vanligtvist tänka mer om tjejer, för visst så brukar det oftast vara så för de flesta killarna, men vad har dem killarna? De brukar väl spela mycket fotboll, umgås med många andra killar och mycket annat.
Vad gör jag då? Sitter hemma, lyssnar på popmusik och tittar på Melodifestivalen och umgås sällan med kompisar (eller troligen så är det dem som inte vill umgås med mig...).
Så självklart så är jag annorlunda till skilnad från andra killar, och är inte heller så otroligt intresserade av tjejer.

Men vad ska en tjej ha för att bli intresserad av just mig?
Jag är ju i princip annorlunda till skillnad från andra killar, och nu brukar jag vara hemma och göra t.ex. läxor och repetera till prov.
Självklart så skulle jag inte vela vara med en person som bara vill träffa mig och vill att jag ska ta henne framför studierna, då är det lika bra att göra slut direkt.
Så den tjejen skulle säkert vara snäll, vänlig, smart och ha positivt tänkande.

Så frågan är helt o hållet, Handlar allt om tjejer för killar?


Kommentarer
Postat av: ViktorN

Vi är nog ganska lika, vi två.

Ne, inte allt skulle jag säga, men det mesta.

2009-09-11 @ 19:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0