3 prov på 2 veckor, och 1 resultat

Vi har haft engelska prov, SO Prov (Samhällskunskap) och NO prov (Kemi), men trots det så har vi bara fått resultatet från Engelska provet som vi fick redan förra veckan (Då det blev ett G som jag inte är särskilt nöjd med).
Idagså skulle vi kunna ha fått resultatet på vårt SO-prov, men eftersom vår SO lärare hade varit sjuk, så hade han inte rättat provet.

Jag tycker att man borde satsa högst på 9:ornas prov.
Vi ska faktiskt börja gymnasiet snart, och man måste ju hålla på och skicka betyg.
Vi har fortfarande rester och ämnen som vi skulle kunna hunnit med i åttan om inte det hade gått så dåligt.
Vid höst terminen så förekommer alltid prov var femte eller till o med åttone vecka (eller till o med längre beroende på ämne, som t.ex. Musik då vi ska ha skriftliga prov).
Och så är det alltid tajt vid slutet av vårterminen, det blir alltid tre prov på en vecka.
Att man inte ens kan planera saker ordentligt.
Sedan början av terminen så sa vår SO lärare att vi skulle jobba med ämnet till vecka 37 då det är prov på det hela, och så fick vi provet vecka 38, och vi har fortfarande inte fått resultatet på provet.

När jag gick i sjuan, så var jag oftast spänd på resultat.
Tyvärr så var jag inte direkt så smart som jag egentligen borde ha förväntat av att vara, eftersom jag oftast inte gjorde läxor eller arbetade tillräckligt hårt.
Men det blev bättre vid vårterminen.
Men vårt prov var faktiskt högst upp på listan att bli rättad, men istället så hoppade niorna över oss, och deras prov blev rättad före oss.
Okej, 3 prov kanske inte ser mycket ut, men det där har ändå inte hänt just oss.
Vi som snart ska börja gymnasiet och behöver jobba med väldigt många ämnen.

På NOn så jobbade vi förrutom med Kemiska bindningar även med Salter, och det är ju ett ämne som sjuor håller på och jobbar (Vi får olika böcker beroende på klass, och salter ingick i boken för årskurs 7).
Vilket tyder mycket på att vi behöver skynda oss.
Jag kollade också lite mer på böckerna, och det visade sig att vi även kommer att jobba med någon typ av Energi ämne i Fysiken som ligger i fysik boken för årskurs 8.

Jag vill gärna ha tillbaka mina prov.
Imorgon så hoppas jag att vi kommer få tillbaka SO provet.
Innerst inne så vill jag bara skrika till läraren om att han ska rätta proven, men det skulle ju sabba mitt rykte om att jag är en lugn och osocial person inom klassen.
Resultatet på NO provet kommer vi dessvärre inte få föränn på Onsdag, eftersom vi bara har NO på Onsdagar, Torsdagar och Fredagar, men jag själv är hundra på att jag kommer få minst VG, men jag hoppas verkligen att jag kommer på MVG på det ämnet.

En sak som jag verkligen stör mig på inom gymnasiet är genom vilken linje jag ska gå på.
Imorgon så ska jag ha ett samtal med vägledningspersonalen (eller vad hon nu kallas...) och prata om gymnasie val.
Jag hoppas verkligen att hon kan hjälpa mig genom gymnasievalet.

Imorgon så kommer jag troligtist skriva om gymnasie grejset vi pratade om.
Dessutom så är det exakt 1 månad (30 dagar) kvar till Swings And RoundaBouts släpps ut.

Omröstning: Vilken linje ska jag gå på?
  • Naturvetenskapsprogrammet
  • Teknikprogrammet
  • Det bestämmer du
Svara genom att kommentera detta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0