Recension - De 50 återstående bidragen i Webbjokern

Nu är det bara 50 tävlande i Webbjokern kvar, och det var ett tag sedan jag skrev lite om låtarna, så jag börja göra det igen.

(098) Love For People
Jag tycker att den här låten är rätt bra.
En lugn låt som skulle passa rätt bra till Melodifestivalen, men frågan är ju hur folket kommer att rösta på henne.
Tyvärr är det ju hon som är det lilla minuset.
Hellre ser man en 30-åring istället för henne.
Inte för att vara dum, men det är ju så jag tycker, men låten är ändå bra.

Betyg: 7/10
Chans att komma vidare: 35%


(017) Budbäraren

Asså, jag tycker ju inte att låten är så himla klockren (nu kommer den där balladkaxigheten igen...), men jag måste ju småheja på henne lite grann för hon är ju gävleborgs (mitt läns) enda hopp för webbjokern nu.
Låten är ju sorgsen, och intressant, och det är ju bara spännande och man får en känsla av att man vill höra mer.
Jag får väl hoppas henne lycka till.

Betyg: 6/10
Chans att komma vidare: 55% (hon ligger ju trots allt på topp 20 listan)


(099) Love Me

Låten är ju bra, men varför ska den här till Melodifestivalen?
Asså, om hon hade skickat den här låten på vanligt vis, så hade chansen att komma vidare vara lika med 0,001 (med andra ord, skyliten).
Nu tävlar hon ju i en tävling som folket väljer, så det kan gå en aningen bättre.
Låten skulle passa bättre till ungdomsdisco eller amerikansk konsert, men inte Melodifestivalen.
Men låten är som sagt bra.

Betyg: 8/10
Chans att komma vidare: 15%


(101) Låt Mig Älska

Redan vid början så tänker jag "Gu vilken bra låt!".
Den känns lite Magnus Carlsson inspirerande, verkligen tur att låten har gått såhär långt.
Och att låten ligger på topp 20 listan är ju bara mer plus.
Hoppas det går bra för den här låten.

Betyg: 9/10
Chans att komma vidare: 60% (Måste komma topp 10!!!)


(016) Break Free

Nu kommer en sån där sorts låt igen (som 099).
En låt som passar bättre för nåt annat än Melodifestivalen.
Låten är ju även bra här, kanske lite bättre än Love Me, men precis som den, så är den ju inte så himla passande för Melodifestivalen, och kunde passat bättre för nåt annat istället.
Men precis som Love me, så är det ju folket som avgör, och vad som helst kan hända.
Och hon ligger även på topp 20 listan, så det syns att Webbjokern visar resultat.

Betyg: 8,5/10
Chans att komma vidare: 35%


(095) Lite Sex och lite spex

*urp*
Att den här ens ligger på topp 20 listan >: (

Betyg: 1/10
Chans att komma vidare till: 5% (men att den ligger på topp 20 kan resultera till större chanser)


(113) När Vi Har Landat

Okej, videon påminner mig om den där rumpvideon som jag recenserade om tidigare på förra inlägget.
Men glömmer vi videona, så är ju den här låten rätt bra.
Låten ligger också på topp 20 listan, så den kan ha stora chanser att komma långt.
Lite basshunter inspirerande, bortsett från att han verkligen sjunger mer istället för att höra en massa techno.
Hoppas det går bra för den här låten.

Betyg: 8/10
Chans att komma vidare: 55% (Hoppas på topp 10!)


(024) Dance With Me

Är det där verkligen hans röst? Asså, inte för att jag har problem för det, kändes bara lite konstigt för ett tag...
Jag tycker att låten är bra, men tyvärr blir det precis som de två tidigare låtarna som jag har hört.
Den här låten kunde ha passat till nåt bättre än Melodifestivalen.
Och låten ligger inte på topp 20 listan, så det verkar tyvärr kört för låten nästa vecka.

Betyg: 7/10
Chans att komma vidare: 20%


(102) Min Första Kärlek

Bakgrundsmusiken, är grymt irriterande vid starten.
Och plötsligt så förvandlas låten till en rocklåt.
Tyvärr, men det är kört för dig.

Betyg: 2/10
Chans att komma vidare: 10% (Ska sätta fingrar i kors nästa vecka)


(117) Out Of My Reach

Jaha, den här låten skulle passat bra till Lilla Melodifestivalen, men synd bara att man bara får sjunga på svenska där.
Melodifestivalen därmed är en större tävling för både vuxna (mest) och barn.
Och det är oftast vuxna som bestämmer hur tävlingen ska gå (tyvärr), så det blir nog likadant för den här låten.

Betyg: 6/10
Chans att komma vidare: 15% (topp 20 platsen gör nog att den har en liten chans att stanna)


(112) När Det Var Vi

Introt får ju folk att hoppa till och börja lyssna.
Låten är ju lugn och otroligt bra, och kan ha stora chanser att komma långt.
Den ligger trots allt på topp 20 listan, så det kan gå rätt bra.
Hoppas låten kommer långt!

Betyg: 8/10
Chans att komma vidare: 55%


Jag hoppas att det går bra för många låtar som jag har hört på, och att folket kommer att rösta rätt (jag vill inte slösa pengar, så jag kommer utan ångest att inte rösta).
Lycka till de återstående!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0