Recension/Rapport - Amy Diamond Konsert



Idag var det nämligen Amy Diamond till Gävle som gällde, och åter idag precis som igår under Johan Palm konserten så var jag den enda tonårskillen där (okej, det var tonårskillar där, men de var ju med sina tjejer...).
Det var även otroligt många barn som hade kommit tillsammans med sina föräldrar.
Jag hade också tagit med mig en digital kamera som jag tänkte ta bilder med, och även några videos.
Det enda problemet som uppstod då var att det var alldeles för mycket sol vid det tillfället, lovar det var jätte varmt, och jag hade tagit med mig tjocktröjan på mig för att få tillgång till flera fickor än en massa små byxfickor.

Dessa låtar körde Amy Diamond under konserten:
1.
Welcome To The City
2. Stay My Baby
3. Big Guns
4. Look The Other Way
5. Lifes What You Make It
6. What's In It For Me
7. Champion
8. Thank You
9. It's My Life

Under 5:e och 8:e låten så gjorde hon en massa tävlingar, vilket jag tyckte var jättesmart genom att få publiken att t.ex. klappa händerna väldigt länge.
Därmed så skulle en utav Amys bakgrundsdansare Johanna sluta dansa för henne, eftersom hon skulle börja utbilda sig till danslärare uppe i Piteå, så vi hoppas verkligen att det kommer gå bra för henne.

En dålig grej med mig kamera var att när jag började ta bilder så blev vissa bilder alldeles för vita, eftersom det var en rätt dålig kamera, så att Amys byxor och hennes hud blev alldeles för vit när jag tog kort, men jag lyckades få ett par bra kort.
Och när jag skulle filma så började det plötsligt låta gröt när basen kom fram i musiken (vilket var typ hela tiden).

Så om jag ska betygsätta scenframträdandet så kan jag nog säga 4½ stjärnor av 5.
Hon är verkligen som ung en riktig smart tjej som verkligen kan hålla upp publiken, och hon hade verkligen så himla mycket ork, verkligen imponerad, men jag är nog lite försiktig och vill helst inte ge ut full pott, hon skulle säkert kunna göra det mycket bättre och hålla publiken mycket nöjdare, men nu blir det så jag har givit.

Kommentarer
Postat av: ViktorN

Bra recension!

Yeyy Piteå! :P inte långt härifrån.



Det är inte så många killar som gillar Amy. Men nåra finns det.

2009-08-12 @ 20:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0