Längtar efter Melodifestivalen 2010

Nu är det mindra än 1 månad kvar att skicka till Melodifestivalen 2010, och så får man reda på vilka artister som blir utvalda vid December.
Sedan så kommer det komma Deltävlingar, Andra Chansen inklusive finalen mellan Februari och Mars.
Av att vara både ett Amy Diamond fan inklussive gilla datakunskap, skriva recensioner och förutsägelser utav sångtävlingar som MGP (Norge, Danmark o Finland), Lilla Melodifestivalen, Melodifestivalen m.m. så har man väldigt mycket för sig.
Men just nu så vill jag verkligen ha Melodifestivalen!

Gylleneskor, en melodifestival sajt där de flesta pratar om saker som kretsar kring melodifestivalen är just nu inte så mycket att sägga om.
De flesta som brukar skriva bloggar o komma på ideer har säkert semester nu eller fått slut på ideer, men jag som fortfarande har 1 vecka sommarlov kvar på mig och dessutom är full med ideer får knappt några svar av ideerna som jag publicerar på Gylleneskor.

Nu har jag dessutom registrerat mig på forumsajten ESCForum.net där de flesta pratar om lokaltävlingar, Eurovision Song Contest, JESC, MGP Nordic, Sport (av nån konstig off topic anledning) m.m.
Jag kan inte vänta tills moderaterna bekräftar mitt namn så att jag kan skriva hur mycket jag vill.
Man skulle nästan kunna säga att forumet på ESCForum är mycket aktivare till skillnad från forumet på Gylleneskor.
För ingen skriver så mycket där, och på ESCForum så har redan ESC 2009 trådarna en summa på över 100.000 inlägg!

I alla fall, vad jag tänkte göra under följande månader är dessa:
- Denna blogg kommer självklart handla om min vardag.
- Jag kommer att skriva lite recensioner om låtar från följande tävlingar:
MGP jr (Norge)
MGP (Danmark o Finland)
Lilla Melodifestivalen (Sverige)
MGP Nordic (Sammanhanget med dessa nordiska länder).
- Självklart kommer det även handla on Amy Diamond vid bakgrunden också.

Jag har lite ideer på städer som Melodifestivalen skulle kunna uppträda på även:
Deltävling 1: Örebro
Kommer säkert bli roligt för Örebro att få vara starten av Melodifestivalen.
Deltävling 2: Sandviken
Jag som bor i Gävle, vilket inte är långt ifrån vill gärna att Melodifestivalen kommer dit (kanske till Gävle också).
Deltävling 3: Örnsköldsvik
Vad ska man säga... Andra gången, precis som de flesta här.
Deltävling 4:Umeå
Deltävlingarna kommer därmed sluta vid denna trevliga stad då (vet inte hur trevlig staden är...)
Andra Chansen: Göteborg
Göteborg får gärna bli Andra Chansen stad för första gången.
Final: Stockholm
Kommer troligtvist vara precis som vanligt igen...

Hoppas verkligen att tiden kan gå lite fortare så att Melodifestivalen startar snart, men visst är det ju inget som händer varje dag (som fotboll -.-) men det är ju nåt speciellt i alla fall :D

Och så är det ju som sagt bara ett par dagar kvar till skolstart för mig, så att jag får träffa mina klasskompisar igen.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hejsan! Allt bra med dig?

Tänkte bara berätta att jag har en tävling just nu där du kan vinna bla en header :)

http://mikaelafranzen.blogg.se/2009/august/tavling-2.html

2009-08-16 @ 11:59:10
URL: http://mikaelafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0