Jag tror att jag längtar till skolan...

Solen skiner ute, och jag har så himla mycket att göra ute, men det negativa kan ju vara från att man inte vet vad man ska göra ute över huvud taget.

Jag lyssnade nyss på Svensktoppen Nästa! Det som jag fick för mig var dessa ord.
Gävleborg deltagarna var mycket bättre än det här.
Lite taskigt kanske för andra eftersom de har ju skickat något som de är stolta över, men det var kanske inte jag.
Det är ju juryn som väljer ut Gävleborgs läns deltagare till Svensktoppen nästa, och då skickade dem vidare Linda Friberg, men om folket hade bestämt så tror jag nog att alla var eniga om Nathalie Granath, för hennes låt var ju nåt som i alla fall folket gillade, det var ju rätt många som höll på henne (speciellt en massa barn).
I alla fall, resultatet blev ju att hon knappt lyckades kvala till Lisebergs final.
Amy Diamond var ju också roligt att få lyssna på, och det var ju typ den enda anledningen till att lyssna (så det som hände innan kan man ju tycka var rätt tråkigt).
Det var ju inte så mycket intervju med henne, bara cirka 4 minuter på scen för Amy, medans den andra artist gästen Sanna Nielsen fick stå i rampljuset mycket längre.
I alla fall, fel låt vann, det vore bättre om den där Göteborg gruppen vann istället.

Nu så är det ju inte så mycket att göra, AmyDiamond sidor är typ det enda jag håller på med.
Det skulle säkert vara roligt att vara ute, men som sagt så vet man knappt vad man ska göra, och som jag har förklarat vid ett tidigare inlägg är ju att mina kompisar är så självtagna när det inte är skola, så det är för det mesta ingen ide att bara hålla på o plinga hemma hos någon o fråga om man kan göra nåt tillsammans.
Dessutom så är det ju inte så många i min klass som jag brukar ungås med, för jag ska ju satsa högt under nian, och för att göra det så måste jag umgås med bra kompisar som kan ge mig bättre betyg.
nästán 60% utav min klass är (troligen betecknad från mig) sämre än vad jag själv är (jag tjuvkikar på deras betyg när jag har chansen till det).
Såna som är smartare än jag är ju för det mesta bara tjejer...

I alla fall, det känns nästan som att jag längtar tillbaka till skolan.
När man inte har något att göra på helgen, så blir det bara sådär... Jag vet inte varför heller...
Jag hoppas ändå att jag kommer kunna göra nåt roligt innan skolan börjar igen ändå.

Nu har jag väl inte så mycket att skriva om... Så hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0