Är jag den enda i klassen som gillar skolan?

Nu tänker ni säkert "dum fråga", men faktiskt så finns det inga dumma frågor utan bara dumma svar.
Jag har läst en bok som heter MVG i allt (Gymnasiebok, men jag läste den lite i förväg :P) och det står ganska mycket om att man ska visa att man gillar skolan och för att kunna få ett MVG.
Visst, jag kanske är en av de bästa killarna i skolan (på att få höga betyg), men ingen verkar ändå visa speciell uppmärksamhet mot mig.
Jag frågade en gång varför vi inte skulle ka prov på Engelska, Kapitel 7 (Second Time), men jag fick inget svar av läraren, och alla i klassen svarade bara "Men håll k*ft Johan!" (jag sa ju att det bara fanns dumma svar).
Sammanlagda poäng som jag behöver till gymnasiet ligger nära 200p (vill inte avslöja i siffror), och en utav killarna har 10p mer än vad jag har (som kanske mest är för att han har språk, men inte jag).

Jag gör allt för att kunna få MVG (i allt), och för att få det så måste jag ha en inställning som visar att jag gillar skolan och att jag verkligen bryr mig (det stod verkligen så i boken O_O).

Och en annan grej som jag funderar på är gymnasievalet.
Antingen så vill jag gå på Natur o Vetenskaps programmet, eller så vill jag gå på teknikprogrammet.
Går jag på Natur så vill jag bara ta bort Biologin och ha med lite dator teknik.
Går jag på teknik vill jag bara ta med svår matte.
Någon som vet hur jag kan lösa det här (jag vill helst bli data tekniker).

Eurovision Song Contest recensionen kommer imorgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0